Wells Gray Park

19 september 2023 - Clearwater, Canada

Na het ontbijt hebben we eerst de was gedaan. Er is hier een wasmachine en een droger, ideaal.

We zijn nog even langs “Benny” gereden, zo heeft Irene de beer genoemd die hier in de omgeving vertoeft.

Vervolgens zijn we naar het Wells Gray Park gegaan. Daar hebben we zalmen stroom op waards zien zwemmen/vliegen/springen. Erg leuk. Er waren daar geen beren, het water was te woest.

Ook hebben we nog 2 flinke watervallen gezien. Naar de ene was het maar 2 minuten lopen maar naar de andere was het een uur lopen. Het begon met een goed pad, maar richting het einde werd het lastiger. Jaap is onder/achter de waterval gelopen. De film daarvan komt later, het internet is te slecht om een video te kunnen uploaden. De foto’s zijn wel geplaatst.

Het was een vermoeiende dag, maar zeker de moeite waard.

Morgen rijden we naar Whister, de laatste stop voor we naar Vancouver Island gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els:
    19 september 2023
    mooie foto`s, hebben jullie ook een rustdag ingepland?
  2. Jaap en Irene:
    Hallo Els,
    voor ons zijn veel dagen rustdagen. We doen redelijk wat op een dag, maar vergeleken met voorgaande verre reizen doen we het erg rustig aan. Dus een dag niets doen en wat hangen, nee, dat doen we niet, maar daar zijn we zowieso niet voor in de weg gelegd.
  3. THEO Haasnoot:
    19 september 2023
    De prijs van zalm is hier erg hoog. Ik zou ze maar gaan vangen.
    Groet Theo
  4. Jaap en Irene:
    19 september 2023
    Ha ha ha, zouden we kunnen doen, maar meenemen is best lastig denk ik en de beren hebben ze hard nodig.
  5. Diny van Arkel:
    19 september 2023
    Wat een prachtig land en fijn, dat wij mee mogen genieten via jullie prachtige foto's!
  6. Papa & Mama:
    19 september 2023
    We genieten van jullie verhalen en de foto’s. Wat een prachtige natuur heeft Canada. Jullie hebben beren gezien en zalmen zien springen. Jullie huis in Alpine Meadows Resort is werkelijk prachtig. Op internet staat: “. EEN STUKJE PARADIJS IN NOORD-THOMPSON OKANAGAN.” Dat is vast niet teveel gezegd. Dit is een echte VAKANTIE (met hoofdletters).