Van Revelstoke naar Clearwater

18 september 2023 - Clearwater, British Columbia, Canada

Vandaag was er weer een relatief lange rit, we hadden 314 km af te leggen.
We reden vanaf Revelstoke naar het westen over weg nr 1. Onderweg dronken we bij een grote supermarkt met bakkerij een koffie.
Op de parkeerplaats stonden een paar leuke auto's, gele auto's. De ene was de "super bee". Zie de foto's.
Er was nog een andere gele auto, een sportwagen, Camaro. We spraken de eigenaar van de auto en hij vertelde dat de auto een vermogen heeft van 530 pk.
Onze camper van 3150 kg heeft een vermogen van 53 pk. Dit even om te verhouding aan te geven. Jaap heeft nog even in de auto gezeten, zie de foto's.

Richting Kamloops kwamen we in het gebied waar erg veel bosbranden zijn geweest. Er waren nu ook een paar rookpluimen in de bergen te zien van branden waar blushelicopters met water vanuit het meer naar toe vlogen.
Langs de weg was het nodige in de as gelegd. Uiteraard veel bomen, maar ook huizen en auto's waren totaal afgebrand, triest om te zien. Het moet heftig geweest zijn.

Onze lodge was te bereiken via een 30 km grindweg en ligt midden in de bossen. We hebben er een klein bungalowtje.

We maakten na aankomst een korte wandeling langs het water waar we een paar Duitsers tegen kwamen. Zij vertelden ons dat er langs het grindpad een paar kilometer verder van de lodge vandaan een huis staat met een weiland waar vroeg in de ochtend en aan het eind van de middag een beer rond loopt. Na onze wandeling zijn we meteen gaan kijken. En inderdaad, we hebben de beer gezien. Wel op grote afstand, maar met de verrekijker goed te zien. Vanwege de afstand zijn de films en foto's wat wazig. De films kan ik niet uploaden, het internet is hier te traag. De foto's lukt wel.

Morgen gaan we de twee andere wandelingen doen hier in de omgeving, het terretorium van de beer. Misschien komen we hem tegen en zien we hem van wat dichterbij.

1. Els:
    18 september 2023