Vast in de fjorden deel 2

26 september 2023 - Glendale Cove, Canada

We zitten dus vast in de fjorden ivm een storm op Vancouver Island waar het water vliegtuig vandaan moet komen.
De satelliet verbinding was voor ons open gezet zodat we het thuisfront konden informeren.
We hebben onze kamer weer en hebben weer een excursie kunnen doen.
Na de excursie blijkt het internet nog open te staan en dus maken we er maar even gebruik van om de weblog aan te vullen en foto's te uploaden.
De eerste dag dat we hier kwamen hebben we 2 excursies gedaan en zagen we bij de tweede excursie een moederbeer met jong waarvan de moederbeer haar rug schuurde aan een boom. Dat zie je niet vaak, we hadden echt mazzel op de juiste plek op het juiste tijdstip te zijn. We stonden er al 2 uur te wachten zonder iets te zien en toen kwam mama met baby aanlopen.

De dag erna hadden we ook meerdere excursies waarvan we in de middag weer op het juiste moment op de juiste plek waren. Een andere mama met kleintje rende door de rivier op jacht naar een zalm. En die ving ze voor onze neus. Zie de foto en de film.

En vandaag gingen we op excursie op een tijdstip dat we eigenlijk op Vancouver Island hadden moeten zijn op weg naar de stad Victoria. En weer zagen we een beer op jacht naar vis, zonder kleine, maar we hebben haar niets zien vangen. Maar wel weer mooie plaatjes kunnen maken.

Dankzij de satelliet verbinding hebben we ook foto's kunnen uploaden en 1 film.

We hebben echt ontzettend veel gelukt met de excursies en omdat wij zoveel gezien hebben willen andere mensen mee met ons dezelfde excursie doen omdat wij blijkbaar geluk brengen. We hebben de films die Irene gemaakt heeft meerdere keren laten zien aan verschillende andere gasten hier en van 2 kregen een USB stick om de films op te zetten voor hen en van 5 andere hebben we hun e-mail adres gekregen omdat ook zij graag de films willen hebben. Ontzettend leuk.

Men vertelde ons dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat gasten niet weg konden van de lodge. Dus ook de mensen van hier moesten improviseren hoe precies te handelen, maar dat hebben ze fantastisch gedaan.
Of we morgen weg kunnen weten we nog niet, de storm op Vancouver Island zou 2 dagen duren. Het is best heftig daar hebben we gehoord. Omgewaaide bomen en heel veel water. Wij hebben er hier geen last van. Wel veel regen, maar we hebben goede regenkleding en laarzen, we hebben geen last van de regen.

We vermaken ons nog wel even hier.

1. Leon:
    26 september 2023
    Wat een mooi avontuur. Er zijn vervelender plaatsen om vast te zitten. Geniet er nog maar even van.
  2. Johan en Tjimkjen:
    26 september 2023
    Toch een geluk bij een ongeluk 😀🐻. Wat een mooie foto’s en de film van de beer met jong is ook prachtig. Dat was ook de reden om naar Canada te gaan. Dan is het fijn te zien dat jullie droom om beren te spotten is uitgekomen. Nog veel plezier samen. Benieuwd naar het volgende verhaal. Dikke tut
  3. Ruud:
    Botkonten
  4. Els:
    26 september 2023
    Geweldig, wat een mooie foto`s. We zien jullie genieten.
  5. Diny van Arkel:
    26 september 2023
    Wat een geweldige opnames weer. Fijn, dat jullie planning, behalve dan de storm, zo mooi uitkomt. Maar in dit geval kwam de storm wel heel mooi uit. Genieten maar van wat je in de schoot geworpen krijgt!!!