Terug naar Vancouver Island

27 september 2023 - Victoria, Canada

De storm was gaan liggen op Vancouver Island en dus konden we vandaag met het water vliegtuig terug naar Campbell River. De heenvlucht was rustig zonder al te veel turbulentie. De terug vlucht was een ander verhaal. De storm was gaan liggen, maar er stond nog wel veel wind. Met een grote boeing vliegtuig heb je daar geen last van, maar met een klein vliegtuigje waar maar 12 passagiers in gaan is dat een ander verhaal, dan wordt de vlucht een kermis attractie. Één keer was het zo erg dat we van onze stoel los kwamen, maar gelukkig had iedereen de gordel. Het was een "bumpy ride" zoals de piloot het zei. En de piloot maakte zich daar geen zorgen om, die zat tijdens de vlucht zijn e-mail te lezen op de Ipad.

Eenmaal weer vaste grond onder de voeten namen we afscheid van onze medereizigers (waar we erg veel lol mee hebben gehad) en stapten we de auto in om verder te reizen naar Victoria in het zuiden van Vancouver Island.
Onderweg bezochten we een vlindertuin, zie de foto's.
Vlak bij de vlindertuin hebben we ergens iets gegeten en op dat gebouw zaten 2 geiten. Was erg grappig om te zien, zie foto's.
Ook was er een Nederlands winkeltje, het was alsof we thuis kwamen. Katja drop, pannenkoekenmix, Douwe Egberts koffie, stroopwafels enz. We hebben er natuurlijk drop gekocht.

Omdat we 1 nacht langer in de fjorden moesten blijven vanwege de storm zijn we 1 nacht korter in Victoria en vertrekken we hier morgen dus al weer. Dat vinden we niet erg, we houden meer van het groen in de fjorden dan van de stad.

Voor mijn collega's bij DAS, ook in Victoria hebben ze een MiDas, zie foto.

Er is ook een film toegevoegd van de beer die haar rug schuurt aan een boom. Na het schuren gaat mama het water in, maar het kind wil niet. Het is schattig om te zien hoe het beertje toch het water in gaat uiteindelijk en eenmaal weer op land ze hard naar haar moeder rent.

1. Ine:
    27 september 2023
    Leuke maaimachines. En een heel leuk fietsenrek.
  2. Papa & Mama:
    27 september 2023
    Weer een geweldig verslag van jullie reis. Het vliegen met zo’n klein vliegtuig is fantastisch. Het uitzicht is zo mooi en de "bumpy ride". Geweldig om mee te maken. De film van de beer die haar rug schuurt aan een boom en het beertje dat aarzelt om het water in te gaan, toch gaat en aan de overkant naar haar moeder rent. Een film die eigenlijk op de televisie uitgezonden moet worden. Allemaal prachtig. Nog veel plezier bij de rest van de reis.