Met de ferry naar Vancouver

28 september 2023 - Vancouver, Canada

Dit keer na één nacht al weer de koffers sluiten en op pad. We hebben in Victoria wat rond gelopen. We zouden hier een dag eerder aangekomen zijn zodat we gisteren een whalewatch /  orkawatch zouden kunnen doen, dat lukte nu dus niet. Maar bij het bedrijf "Prince of Whales" die de excursies verzorgt vroegen wij of zij ook vanuit Vancouver deze excursies verzorgen, en dat is het geval. We hebben dus in Victoria een whalewatch /  orkawatch gereserveerd voor morgen in Vancouver.

Rond 13:00 uur vertrokken we met de auto richting de ferry, daar waren we ruim op tijd. Om klokslag 15:00 uur vertrok de boot naar Vancouver waar we na het afrijden van de boot nog ruim een uur moesten rijden naar ons hotel. Wat een drukte hier zeg, dat zijn we niet meer gewend.
Na aankomst in het hotel zijn we direct de stad ingelopen op zoek naar een restaurant om te eten, het werd een Indiaas restaurant, lekker eten daar en goed vegetarisch. Overigens kun je hier over het algemeen wel vegetarisch eten.

Na het eten zijn we even langs de supermarkt gegaan om ontbijt spullen te kopen. In het hotel waar we verblijven hebben we alleen logies en geen logies ontbijt. Het hotel is schrikbarend duur en in onze ogen een niet best hotel. Van de 3 liften doet het er maar 1 die omlaag gaat van kamers naar de lobby. Omhoog lukt wel. Het diner was een keuze uit voor- hoofd- en nagerecht, maar wij wilden geen voorgerecht. Dat kon voor dezelfde prijs wat op zich geen probleem is (ondanks dat het erg duur is), maar ze zei dat we wel het voorgerecht moeten bestellen ondanks dat we het niet op zouden eten en in de prullenbak zou belanden. Dat ging ons te ver. Dat is een houding die ons helemaal niet aan staat. Vandaar dat we elders zijn gaan eten vanavond en het ontbijt ook niet willen hier.

Morgen dus de orka tour in de hoop dat we orka's gaan zien, dat zou de kers op de taart zijn.

Morgen is ook onze laatste volle dag in Canada, vrijdag vliegen we weer naar Nederland waar we zaterdagmiddag aankomen. Het is een mooie reis geweest, maar willen ook wel weer naar huis.

Irene ziet er naar uit om Merel weer te zien. @Merel, we zien elkaar gauw weer hoor. Dikke knuffel van Tantie en we hebben nog iets leuks voor je gekocht, maar verklappen nog niet wat het is. Het is voor op je hoofd in de winter en er zit één hoorn boven op. Dat raad je toch niet????

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marco:
    28 september 2023
    Hopelijk zien jullie orka's. Kijk dan goed naar de rugvin. Verder zal ik niets zeggen over een éénhoorn. Nog veel plezier. Wat is jullie vluchtnummer. Dan kunnen Merel en ik jullie "volgen".
  2. Jaap en Irene:
    28 september 2023
    Je mag de tekst wel laten lezen hoor aan Merel, dan zal ze vast zeggen dat het raadsel helemaal niet zo moeilijk is.
    Ons vluchtnummer is KL 682.
    We vertrekken Nederlandse tijd om 02:40 uur zaterdagochtend.
    We vertrekken Canadese tijd om 17:40 uur vrijdagmiddag
  3. Marco:
    28 september 2023
    Meestal leest Merel de verhaaltjes, maar ze vindt de foto's en video's het leukst. Vanaf 02:40 gaan we jullie niet volgen.
  4. THEO Haasnoot:
    Hoi
    We hopen dat jullie de orka’s zullen zien . Wat hebben jullie een prachtige reis en maken jullie veel mee.
    Alweer bijna naar huis met prachtige herinnering en foto’s
    Groetjes
  5. Johan en Tjimkjen:
    28 september 2023
    Geniet nog volop van jullie laatste, volle dag. Veel succes met de orka 🐳🐳🐋🐋toer. Moge jullie net zo veel geluk hebben als met de beren.😘😘
  6. Diny van Arkel:
    28 september 2023
    Jemig joh, reis alweer bijna voorbij!! Ongelofelijk zo hard als het gaat. Heerlijk om naar huis te gaan, maar ook jammer dat het weer bijna voorbij is. Wij hopen, dat de orka's een show voor jullie zullen opvoeren. Geniet lekker van dit laatste stuk!
  7. Els:
    28 september 2023
    wat een geweldige reis en mooie foto`s. Snap dat je nu ook wel weer naar huis wil, een mens kan niet aan het verwonderen blijven en mooie indrukken blijven opslaan. Hier kun nog heel lang van nagenieten. Nog even genieten van de orka`s. goede thuisreis.