Terug naar de kust

14 mei 2015 - Caloundra, Australië

Vanmorgen konden we uitslapen, we hadden geen druk programma.
Als eerste hebben we, zoals dagelijks, jullie reacties gelezen op onze weblog. Iedere ochtend is het weer een verrassing voor ons wie een berichtje heeft achter gelaten en wat er geschreven is. We vinden het erg leuk, al jullie reacties.

Na het ontbijt hebben we ons bij de receptie uit laten checken en zijn we een korte wandeling door het bos bij het hotel gaan maken. We kwamen weer, voor ons, een nieuwe vogeltje tegen. Altijd met z'n tweetjes waren ze druk aan het graven naar voedsel.

De wandeling ging over een wiebelige brug omhoog voor het boomtoppen pad.
Eenmaal weer beneden kroop Jaap in een holle wurg vijg waarin de oorspronkelijke boom al helemaal verdwenen was. Hij kon helemaal naar boven kijken naar de lucht.

Via het boomtoppen pad liepen we naar de kleine botanische tuin. Er bloeit niet veel meer, het is winter hier en t.o.v. voorgaande jaren is het hier erg koud. In de nachten kan het onder nu worden en dat is nogal uitzonderlijk. Het was zelfs een onderwerp in het nieuws vanavond.

Via de 35 km lange smalle en zeer kronkelige weg reden we van ons hotel vandaan naar het dorp Canungra waarvandaan we richting Brisbane reden. Nog 80 voorbij Brisbane ligt Caloundra waar we een hotelkamer hebben die behoorlijk groot is. Dat is even wennen.

Morgenavond vertrekken we vanaf Brisbane airport naar Port Villa, Vanuatu. Omdat we daar erg laat aan komen zullen we geen reisverhaal schrijven. Het volgende reisverhaal willen we proberen te schrijven op zaterdagavond 16 mei, maar het zal afwachten zijn of we beschikking hebben over internet. De hotels waar we verblijven op Vanuatu hebben theoretisch allemaal internet, maar of het allemaal ook werkt is de vraag. Op Vanuatu gaan de dingen anders dan we gewend zijn. We houden er daarom rekening mee dat we t/m 29 mei niet op internet kunnen en dus geen reisverhaal kunnen plaatsen op de weblog. Iedere keer dat het wel kan is meegenomen.

Op Vanuatu is het een uur later dan hier in Australië, dus het verschil met Nederland is 9 uur.

1. Els:
    Veel plezier in Vanuatu. Groetjes
  2. Hettie:
    Hoi Jaap en Irene,

Dat weggetje naar O'Reilly retrait is wel heel erg hè? Ook nog gestopt bij de mooie Alpaca boerderij of niet meer aan toegekomen. Nu nog een dagje aan de prachtige kust boven Brisbane....lekker genieten zeker. Goede vlucht morgen naar Vanuatu, fijne tijd daar.
  3. Pim:
    14 mei 2015
    Goede reis naar Vanuatu, en we zien wel hoe het loopt met de verslagen!
  4. Mieke:
    14 mei 2015
    Maar tot nu toe volop genieten volgens mij. Heerlijk. Vissen en duiven worden gevoerd. Nog geen visjes aan het "rugzwemmen", dus gaat goed.
  5. Sytske:
    14 mei 2015
    Dus morgen weer naar warmer oorden!
    Goede reis en veel plezier, daar in Vanuatu.
    En pas op met al dat natuurgeweld daar!!
  6. Carla:
    14 mei 2015
    Nou daar gaan jullie dan: op naar Vanuatu!! We zien t.z.t. De verhalen wel komen.
    Wat een mooie foto van die pelikaan!
    Een goede reis en geniet ervan, dan doen wij dat met jullie mee!
    Gr
  7. Frida:
    14 mei 2015
    Hoi Jaap en Irene, wat een prachtige reis is het tot nu toe. Ik hoop dat jullie op Vanuatu internet hebben zodat we elke dag julli verhalen Hunnen lezen en de prachtige foto s kunnen bekijken.
  8. Theo en Hettie:
    15 mei 2015
    Op naar Vanuatu. We zullen geduld moeten hebben voor het volgende reisverhaal en de foto's.