Teleurstellend

29 mei 2015 - Tanna, Vanuatu

Onze reis naar Vanuatu stond voornamelijk in het teken van het zien van lave in de vulkanen op de verschillende eilanden.

Op het eiland Ambrym hebben we 2 vulkanen gezien, maar de kraters zaten vol gas en rook waardoor het zien van lava niet mogelijk was.

Op het eiland Tanna, waar we nu zijn, is de vulkaan Yasur die relatief makkelijk te bereiken is en waar de kans zeer groot is om lava te zien. Iedereen hier op Vanuatu die wij vertelde naar Yasur te zullen gaan zeiden er zeker van te zijn dat we lava zouden zien op Mount Yasur. Ook onze chauffeur die ons naar de vulkaan bracht in een 2 uur durende hobbelige rit zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken.

Echter, toen we eenmaal boven op de vulkaan stonden was er mist, veel mist, harde regen en een enorme harde wind. Er was niets te zien. Af en toe was er wat gerommel en kwam er een kleine eruptie die maar mondjesmaat te zien was, echt spektakel was het niet.

We hoopten op beterschap en bleven staan tot na zonsondergang. In het donker kleuren de wolken boven de vulkaan fel rood/oranje, zoals je dat ook kan zien bij een zonsondergang.

Helemaal doorweekt van de regen sopten we in onze schoenen teleurstellend weer de berg af naar de auto waar we weer 2 uur hobbelend naar ons hotel reden.

Natuurlijk hebben we in de afgelopen weken hele mooie dingen gezien en zijn we weer heel wat ervaringen rijker, maar zonder vulkanen op Vanuatu waren we nooit naar dit land afgereisd. Het is voor ons een kleine domper op het geheel.

Vanmiddag vliegen we vanaf Tanna naar Port Villa en daar vandaan naar Brisbane waar we zullen overnachten. Morgen vliegen we van Brisbane naar Cairns. Daar halen we onze huurauto op en rijden naar Port Douglas waar we 4 dagen zullen blijven.

Omdat het internet hier zeer slecht is lukt het niet om foto's te plaatsen. Als we vanavond in Brisbane zijn zullen we het nogmaals proberen, in Australie is het internet over het algemeen een stuk beter.

1. Johan en Tjimkjen:
    29 mei 2015
    Ach man wat jammer, kan me zo goed voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn. Ondanks alles wat je wel hebt beleeft en gezien.
  2. Frida:
    29 mei 2015
    Jammer voor jullie. Helaas doet de natuur toch zijn eigen ding. Laat het gevoel maar gauw achter op Tanna en geniet met volle teugen van de rest van jullie reis. Nogmaals heel erg jammer. Op naar Australië en heel erg genieten.
  3. Len en Syb:
    29 mei 2015
    Ja, dat is heel jammer. Vooral omdat jullie je daar zoveel van hadden voorgesteld. Maar wat een doorzettingsvermogen. Dapper hoor! Geniet nog maar van jullie laatste dagen, het gaat allemaal zo snel. Hoe is het met je voet, Irene?
    Als je je nog eens verstuikt moet je een verband aanleggen gedrenkt in half water en half azijn. Dat een nacht laten zitten en de volgende dag een stevig verband dat plakt en dat 2 dagen laten zitten. Je kunt de dag na de verstuiking al lopen. Ervaring genoeg!!
    Goede reis verder, groetjes, Len en Syb.
  4. Papa & Mama:
    29 mei 2015
    Volgens ons is één ding duidelijk: Jullie hebben iets met bergen en vulkanen, maar bergen en vulkanen hebben niets met jullie. Ze zijn jullie in elk geval niet goed gezind.
    We zien ook nog een goed advies van de deskundigen Len & Syb, daar kan iedereen die dit leest zijn/haar voordeel mee doen.
    Verder nog een fijne reis.
  5. Els:
    29 mei 2015
    Dat is zeker jammer maar jullie hebben mooie dingen gedaan. Volgende reis misschien meer geluk. Blijf genieten.
  6. Diny van Arkel:
    29 mei 2015
    Jeetje jongens, wat ontzettend jammer dat jullie niet hebben kunnen zien waarvoor jullie zijn gegaan. Een echte domper dus! Schrale troost is, dat jullie wel heel veel mooie dingen hebben gezien en gedaan. Maar of het laatste een echte pleister op de wonde is?? Nee, dat geloof ik niet. Jammer, heel jammer!
  7. Mieke:
    29 mei 2015
    Ondanks mooie trip, dit was jullie "hoogtepunt". Jammer dat dit nou zo erg tegenviel. Maar rest was prachtig, en wie weet wat jullie nog voor moois gaan zien.
  8. Carla:
    29 mei 2015
    Nou das pech hebben!! Heel erg jammer, want de vulkaan was toch het doel! ik hoop dat jullie toch nog van de komende dagen zullen genieten! En wie weet, misschien in IJsland?? Groetjes en nog een hele fijne reis verder.
  9. Pim:
    30 mei 2015
    Erg jammer! En het is nog te vroeg om ten volle van de geslaagde dingen te kunnen genieten. Komt nog wel!
  10. Hermien:
    2 juni 2015
    ohh, wat jammer!
    maar misschien een reden om op een ander tijdstip nog eens naar
    Vanuatu te gaan....