Afzien, maar dan anders.

27 mei 2015 - Tanna, Vanuatu

Vanmorgen na het ontbijt zijn we even het centrum van het dorpje Luganville in gegaan om wat brood te kopen en een petje voor Jaap. We zijn in beide geslaagd, zie de foto voor het petje.

Gisterenavond hebben we onze schoenen te drogen gelegd na de Millenium cave en na de boodschappen vanmorgen heeft Jaap de schoenen schoon geveegd en nog verder laten drogen in de zon.

Tegen 12:00 uur werden we naar het vliegveld gebracht waar het inchecken enorm lang duurde. Het gaat hier allemaal niet zo snel.

Via Port Villa vlogen we naar Tanna. Hier geen lopende banden voor het afhalen van de koffers, maar gewoon een soort loket/luik waar de bagage vrijwel direct vanuit het vliegtuig neer gelegd wordt. Aankomst, vertrek, afhalen, wegbrengen, inchecken enz enz, het is allemaal op één en dezelfde plek.
Op Schiphol loop je soms een klein half uur om ergens te komen, hier is het nog geen halve minuut, dan sta je buiten op straat.

Een gereedstaande taxi bracht ons naar het hotel. Aan gekomen bij het Whitegrass hotel stond er een ontvangst comité van 3 personen voor ons klaar. We kregen een welkomstdrankje en uitgebreide uitleg over van alles en nog wat. Daarbij moesten weer de nodige formulieren ingevuld worden zoals bij de meeste hotels.

Daarna konden we gaan relaxen, we zijn moe van de intensieve reis en ook de hitte met de hoge luchtvochtigheid speelt soms parten.

Vanaf onze kamer hebben we uitzicht over zee en zodoende konden we genieten van een mooie zonsondergang.

Jullie lezen het, het is afzien, maar dan anders.

Morgenmiddag gaan we naar Mount Yasur, de vulkaan op Tanna. De verwachtingen zijn hoog gespannen voor het zien van de lava. Omdat we laat terug zullen zijn van de excursie zullen we morgenavond geen weblog schrijven, dat wordt vrijdagochtend voor ons vertrek naar Austrlië. Het is bij jullie dan midden in de nacht.

1. Sytske:
    27 mei 2015
    dat is echt afzien, maar goed dat jullie binnenkort weer naar huis mogen ;-)
    En gelukkig is daar dan weer alles op z'n Hollands.
    Mooie foto's weer, daar kunnen jullie wat van.
  2. Johan en Tjimkjen:
    27 mei 2015
    Mooi petje Jaap. Prachtige verhalen en foto's. Wat betreft de Hollandse voetballers... Daar zijn ze ook in indonesie en Maleisië gek op hoor. Het eerste wat ze zeggen als ze horen dat je uit Holland komt is o van Persie.. Robben...Goede voetballer. En dan heb ik het alleen over de mannen natuurlijk. Jullie nog maar even lekker genieten van het afzien.....heb met jullie te doen hoor.
  3. Carla:
    27 mei 2015
    Eindelijk dan de vulkaan, ben erg benieuwd naar de foto's straks.
    En geniet van de rust, wat zalig lijk het me daar. Dat uitzicht en dat leuke "hutje".
    Veel groetjes!!
  4. Els:
    27 mei 2015
    Als jullie thuis zijn kun je weer "bijkomen" nu nog maar even van alles genieten, ook het afzien. Jullie doen het toch maar, wij genieten wel van de verhalen en de mooie foto`s. Groetjes
  5. Papa & Mama:
    27 mei 2015
    We wisten dat jullie een geweldige reis gingen maken, maar wat jullie allemaal beleven overtreft onze verwachtingen. Die van jullie ook?
  6. Hermien:
    28 mei 2015
    ja, jaap en irene : het leven is hard......