Van Tanna naar Port Villa naar Brisbane via Santo naar Cairns door naar Port Douglas

30 mei 2015 - Port Douglas, Australië

De foto's van Tanna zijn nu geplaatst (nu normaal internet).

Na twee dagen reizen zijn we aangekomen in Port Douglas in Australië. De reis startte in Tanna vanaf ons verblijf "White Grass". Alhoewel we maar een uur voor vertrek op het vliegveldje aanwezig moesten zijn bleek inchecken toch veel tijd te kosten. (Handwerk). Na het betalen van de luchthavenbelasting (400 Vatu = 3,20 euro voor 2 personen!!) was het wachten in de vertrekhal totdat het vliegtuig gearriveerd was. De namen van de passagiers die mee konden werden van een lijstje opgeroepen en daar zaten wij tot onze consternatie NIET bij!? Zenuwachtig ging Irene opzoek naar de incheckbalie om meer informatie maar deze bleek al gesloten te zijn. Even later was er nog een ander vliegtuig geland en hier konden wij dus mee met nog enkele andere passagiers. De informatievoorziening zoals wij dat kennen van grote moderne luchthavens is hier niet van toepassing. Je ziet wel wat er gebeurt en het komt nog goed ook.

Na aankomst in Port Villa was Irene inmiddels ziek geworden, en dat is nog steeds zo helaas. Na inchecken op het Internationale deel van vliegveld en nog wat wachten zodat we tijd hadden om de laatste Vatu uit te geven aan water en souveniers konden we instappen in een groter vliegtuig van Vanuatu Air om naar Brisbane te gaan. Na circa 3 uur landen we in Brisbane met tussenstop in Santo, en voor het uitstappen ging Irene nog een kotszakje vullen. Na het bijkomen en het halen van de koffers gingen we opzoek naar het hotel wat volgens ons op het vliegveld zou moeten liggen maar de naam deed helaas anders vermoeden. Met een taxiritje van een kwartier werden we voor een gesloten hotel afgeleverd. Via een telefoon bij de voordeur konden we iemand oproepen en deze persoon was snel ter plaatse en zorgde dat we een sleutel kregen voor een kamer. Inmiddels was het al 22:30 (uur later dan in Vanuatu) en geen energie meer om nog foto's te plaatsen. De volgende ochtend werden we om 07:30 opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. Een korte nachtrust met de nodige ongemakken (shit-momentjes) gingen we niet echt uitgerust verder met de reis. Het zelfstandig (automatisch) inchecken ging niet vlekkeloos maar een medewerker hielp ons er wel doorheen. Tijdens de vluchten van Port Villa-Brisbane naar Cairns kon Irene gelukkig liggen.

In Cairns gingen we een huurauto halen waarna de reis verder via een kustweg (75 km) naar Port Douglas ging. De navigatie bracht ons voor de deur. Na de kamer via het toilet te hebben ingewijd moesten we boodschappen doen voor de komende dagen (ontbijt ed). Na wat uitrusten en deze weblog schrijven kunnen we ons opmaken voor de excursie van morgen. Lokale omgeving van Port Douglas.

Nog enkele foto's plaatsen van de vluchten.

1. Sytske:
    Wat sneu allemaal!
    Ik hoop dat je weer wat bent opgeknapt, anders maar even een dag uitzieken. Ziek op excursie lijkt mij niet prettig.
    Beterschap en zorg goed voor elkaar.
  2. Diny van Arkel:
    30 mei 2015
    Wat sneu!! Ik hoop, voor jullie beiden, dat Irene snel weer opknapt!!
  3. Carla:
    30 mei 2015
    dat je maar vlug op mag knappen Irene!!!
    nog een hele fijne excursie.
  4. Papa & Mama:
    30 mei 2015
    Dit is toch wel een heel vreemde reis die jullie maken.
    Geweldige hoogtepunten (vergeet die vooral niet) en helaas ook dieptepunten.
    Nou hopelijk geen problemen meer en alleen nog maar genieten van het laatste gedeelte van de reis.
  5. Jaap en Irene:
    30 mei 2015
    Het is een reis met wel redelijk wat hindernissen, maar ook de reis ooit naar de Kilimanjaro ging niet zonder slag of stoot. Toen kregen we longontsteking en ook de dragers werden ziek. 2 Grote groepen met Amerikanen moesten de berg af i.v.m sneeuwblindheid. Onze gids werd erg ziek en moest afhaken. Jaap ging aan de diarree.
    Op dit moment lijkt het wat beter te gaan met mij (Irene), we gaan de excursie vandaag maar gewoon doen.
    Mijn enkel is nog niet helemaal in orde, maar gewoon lopen gaat goed, alleen op ongelijke ondergrond moet ik oppassen.
    Het vliegen zijn we inmiddels ook wel zat. Zeker als je niet lekker bent is dat geen pretje.
    Onze volgende reisbestemming wordt Nederland. Max 180 km rijden, tent mee en geen moeilijk gedoe. In oktober misschien een weekje naar Noord Nederland om te klussen in het nieuwe huis van Sytske.
  6. Theo en Hettie:
    31 mei 2015
    Ik hoop dat je snel beter wordt en weer volop kunt genieten. Wat is het hier dan in vergelijking allemaal goed geregeld. Zeker als je dan die foto ziet van dat benzinestation.
  7. Willy:
    31 mei 2015
    Hoop dat het al een beetje beter gaat, dagje verder nu en dat de excursie goed is verlopen. Geniet van het laatste stuk van de reis.
  8. Els:
    31 mei 2015
    rustig aan. water met citoen drinken wil nog weleens helpen. ( of cola ) Geniet er nog even van, jullie hebben een hoop meegemaakt, mooie herinneringen.
  9. Hermien:
    2 juni 2015
    heel veel beterschap[, hopelijk gaat het snel wat beter!