Excursie Daintree National Park and Cape Tribulation

31 mei 2015 - Port Douglas, Australië

Vandaag weer ouderwets een volledige dagexcursie. Alhoewel Irene nog niet helemaal fit toch de gok maar genomen om te gaan. Om 8:20 werden we bij ons hotel opgehaald en ging de rit langs suikerrietplanages naar  het Park. Hier aangekomen stapten we op een boot maar voordat nog even een koffie en thee en bespuiten met antimuggen spray.

De boot voer langs de oevers van de rivier die onderhevig was aan getijdeninvloeden en hier hoopten we krokodillen en andere beesten te zien. En jahoor krokodillen zaten er in verschillende maten en verschillende vogels op de mangroven en bomen. Even rond een eiland met een rustig stukje vaarwater om van de omgeving te genieten.

Na de boottocht weer terug in de zeer grote 4W drive voor circa 20 personen op naar een stuk zeer bijzonder tropisch regenwoud (wereld erfgoed). Met een tussenstop bij een ‘plankenpad’ door het regenwoud alwaar we weer verschillende bomen, planten en dieren tegen kwamen op naar een Creek (beekje) waar thee met speciale koek en een bijzondere vruchtenproeverij van 6 verschillende soorten, die je bij ons in de supermarkt of groente en fruitboer niet snel tegen zal komen, konden proberen.

In het beekje kon je even zwemmen als je dat wilde maar wij en vele andere gingen kijken naar diegene die wel een frisse ‘duik’ namen en verder gewoon genieten van de rust in het regenwoud. Na een klein uurtje weer de terugreis ingezet met weer 2 kleine tussenstops. Een bij een strand voor Cape Tribulation en een andere bij een ijsmakerij.

Via een pond weer de rivier over gestoken op weg naar het hotel in Port Douglas waar we om 17:00 weer voor de deur stonden. Al met al weer een geslaagde dag. Irene vond het toch wel vermoeiender dan verwacht en heeft alleen het plankenpad in het regenwoud overgeslagen (klimmen/dalen via o.a. trappen) . Dit betekende voor mij een filmtaak erbij naast  het maken van foto’s. Zie weer het resultaat van het avontuur in de fotogalerij.

Morgen hebben we een echte rustdag om Irene haar verjaardag te vieren. Kijken of we hier in het dorp iets lekkers kunnen kopen en eten. Verder wellicht wat zwemmen in het grote hotelzwembad.

Misschien komt er morgen geen verslag met foto’s maar hopen wel de dag erna het te kunnen doen als er tenminste tijd over is en het niet te laat wordt van de Great Barrier Reef Excursion. De laatste voor de terugreis naar Nederland.

1. Papa & Mama:
    31 mei 2015
    Irene, tijdens deze enerverende reis vier jij je verjaardag ver van huis. We wensen je een fijne verjaardag en hopen dat het voor jullie samen een gezellige dag zal worden, zodat je er nog met veel plezier aan terug kan denken.
  2. Carla:
    31 mei 2015
    dat was een mooie dag en mooie foto's!

Irene, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, een hele fijne dag samen met Jaap!!
    Veel groetjes!!
  3. Johan en Tjimkjen:
    31 mei 2015
    Irene, gefeliciteerd met je verjaardag en maak er samen een mooie dag van. Groetnis, ook van Mem
  4. Mvwsr:
    1 juni 2015
    Irene?
    Alweer jarig?
    Vrede dus, alweer of nog steeds.

PF en HG.

Hier ook alles A1 Ok.
    Als je de mails maar niet leest.

MVG

Martien
  5. Pim:
    1 juni 2015
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Irene! Feestelijke dag toegewenst!
  6. Hermien:
    2 juni 2015
    beter laat dan nooit : alsnog van harte gefeliciteerd!!