Sydney

3 mei 2015 - Sydney, Australië

In de beleving van Irene duurde de vliegreis van 8,5 uur van Hong Kong naar Sydney langer dan de eerste 11,5 uur. Jaap heeft het wel korter ervaren en dat klopt natuurlijk ook.

Het was druk op de landingsbaan in Sydney dus hebben we nog 2 extra rondjes gemaakt boven de stad voor we konden landen. Het vliegtuig zette de wielen om 20:17 uur aan de grond.

Daarna ging het snel. De douane door, koffers gehaald en naar de taxi. Vervolgens een half uurtje rijden en we stonden voor het hotel. Om 21.30 uur stond ik onder de douche die overigens heerlijk is.

De eerste informatie over Sydney hebben we al, de bus die voor ons hotel stopt en naar hartje centrum rijdt is een gratis pendel bus. Dat is handig, want morgen willen we eerst naar het toeristenkantoortje wat een half uur lopen is. Daar willen we vragen of het voor ons verstandig is om een OV kaart te kopen. We kunnen nl lastig inschatten of alles wat we willen zien lopend goed te doen is of dat het toch wat veel gaat worden.

Morgen denken we naar de wijk "The Rocks" te gaan en misschien nog een boottocht door de haven. We zijn benieuwd naar de stad.

We hebben ook de eerste foto's geplaatst. Je kunt ze vinden onder het kopje "foto's".

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen.

Voor nu gaan we eerst slapen, bij jullie is het 8 uur vroeger dus is slapen nog niet aan de orde.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marco:
    3 mei 2015
    Val tijdens de boottocht niet overboord. Er zwemmen haaien in de haven.
  2. Sytske:
    Hallo Jaap en Irene,
    Wat fijn dat jullie een goed reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen. Voor nu maar lekker slapen en dan kan morgen het grote genieten en de ontdekkingstocht beginnen.
    Groeten van mem en Sytske
  3. Carla:
    3 mei 2015
    Nou het eerste doel is bereikt. welterusten voor zo en morgen een hele fijne dag!!
    groetjes voor jullie saampjes x
  4. Rob en Martha:
    3 mei 2015
    Fijn dat jullie lange reis erop zit. Eerst lekker slapen en dan genieten van Sydney. H.G.
  5. Diny van Arkel:
    Hallo Irene en Jaap!
    Zo, het avontuur in Australië kan begiinen!
    Xxx
    Diny
  6. Hettie:
    Hoi Jaap en Irene,
    Al goed rondgekeken daar, naar de bomen, de vogels en zeker de Ibissen? Als ik jullie verhaal lees krijg ik sl heimwee naar het mooie Sydney! Geniet ervan!
  7. Mieke:
    3 mei 2015
    Hoop dat Sydney bevalt. Maar dat zal vast wel. Genoeg over gehoord. Very Laid back. Altijd goed. Gaan jullie ook nog over de hoge brug heen lopen ? Gran Opera al gezien ? Gelukkig het lange vliegen achter de rug. Nu alleen genieten en alles bekijken. Heerlijk !!!! Veel plezier in "Aussie-land", mates.
  8. Mieke:
    3 mei 2015
    Bedankt voor de lekkere sinaasappeltjes. Ga ik nog eens gezond doen. Heb me voor genomen, vooral als ik late dienst heb, ff klein lampje op jullie dressoir aan te doen, en doe ik de volgende dag uit. Doe het niet elke dag, maar zo af en toe. Beestjes gevoederd en post weggehaald.
  9. Willy:
    Hoi Jaap en Irene,
    Eerste stuk afgelegd op naar het volgende, geniet er samen van.
    Zie met spanning de rest tegemoet.
  10. Yvon:
    4 mei 2015
    Nog best fris na zo een lange reis Jaap. Ik kan wel in Irene haar tijdservaring komen moet ik zeggen. Slaap nu maar heel lang en bij en dan tot wederhorens.
  11. Jaap en Irene:
    4 mei 2015
    Hettie, ja zeker, de vogels en de ibissen zijn gezien en op de foto gezet
  12. Hilde:
    5 mei 2015
    Ziet er allemaal fantastisch uit. Leuk om te lezen en te zien .
    Morgen weer nieuws? Ben benieuwd en wacht rustig af. Hier is het weer slecht, alle festivals vallen in het water. Hoosbuien en onweer.
    Maar binnen is het vol te houden.