Hong Kong Airport

3 mei 2015 - Hong Kong Int Airport, China

Pfffffffffff, de eerste 11,5 uur vliegen zit er op, we zijn exact om 06:20 uur (lokale tijd) geland op Hong Kong International Airport.

Nu is het wachten tot de volgende vlucht vertrekt voor het laatste stukje, 8,5 vliegen, naar Sydney. Gate 64, daar zitten we nu vlakbij achter een openbare computer.

Vliegen zal nooit de hobby worden van Irene, korte of lange vluchten.
Stil zitten is niet prettig dus elk kwartier is het verzitten tot de 11,5 uur voorbij waren.

T.o.v. andere vliegtuig maatschappijen hoeft Irene zich in een vliegtuig van Cathay Pacific niet in de stoel te persen omdat deze minder smal zijn. Ook is er iets meer beenruimte wat ook wel prettig is. Daarnaast is er een enorme keuze aan films om te bekijken. Zo heeft Irene o.a. gekeken naar Garfield wat erg leuk was.

Na 3 warme maaltijden binnen 11,5 uur zijn we wel zat en hoeft er echt niets meer bij. Echter, over een kleine 3 uur zullen we tijdens onze volgende vlucht wel weer een dienbladje met eten voorgeschoteld krijgen. Dat wordt waarschijnlijk een keer overslaan.

We gaan nog even een paar keer heen en weer lopen in de vertrekhal, zitten kunnen we straks nog lang genoeg.

Tot morgen

1. Theo en Hettie:
    3 mei 2015
    Nog ff 8,5 uur vliegen en dan gaat het echt beginnen.
  2. Papa & Mama:
    Hoi Jaap & Irene,
    Zoals jullie weten is vliegen ook niet de hobby van Mama. Ik vind zulke vluchten ook niet geweldig, maar met een vliegtuigje vliegen boven de oerwouden van Nieuw-Guinea (West Papua) of Suriname vind ik wel geweldig. Over de aardappelveldjes van de Papoea’s, over de rivieren en landen op de airstrips van gras. Het is geweldig om dit te beleven.
    Als jullie dit lezen zijn jullie waarschijnlijk al in Sydney, is alle leed weer geleden en gaat het avontuur echt beginnen.
    Groetjes,
    Papa & Mama
  3. Hilde:
    3 mei 2015
    Het is hier inmiddels 10.00 uur dus jullie zijn er bijna.
    Viel toch nog wel mee? ;-)