Sydney dag 2

5 mei 2015 - Sydney, Australië

Gisteren was het bewolkt bij 24 graden, vandaag was het onbewolkt en 27 graden, heerlijk weer dus.

De dag begon, na het ontbijt, met een bezoek aan een schoenenzaak bij ons hotel om de hoek. De Teva zandalen die Jaap heeft zitten niet lekker genoeg. Er waren leuke schoenen die wel voldeden, maar er was toch twijfel. We wilden eerst langs een andere winkel.

Bij deze tweede winkel hadden ze mooie goeie schoenen, maar niet in de juiste maat. De koop van nieuwe zandalen ging niet door.

Met de bus reden we naar het Opera house om tickets te kopen voor een rondtour door het operahouse. De tour maken we morgenmiddag omdat we in de avond naar een voorstelling gaan.

Gisteren was het operahouse al mooi, maar vandaag met de zon er volop bij zag het gebouw er prachtig uit, nog mooier dus.

Achter het opera house ligt de botanische tuin. Een prachtig onderhouden stuk natuur waar we ons direct thuis voelde. De rust, de bomen, bloemen, vogels, dat zijn toch de dingen die ons het meeste aanspreken. De rust was aangenaam.
Opvallend dat een "stadspark" zo rustig kan zijn midden in een hectische stad.

Met de boot voeren we naar Darling Harbour, een gezellige promenade met veel restaurantjes. Ook een Italiaanse ijs verkoper, daar konden we natuurlijk niet voorbij lopen zonder ijs te kopen.

Na de lange promenade bezochten we de Chinese tuin. Niet groot, maar wel erg mooi. De tuin ligt midden in de stad met hoge gebouwen er om heen wat erg jammer is van het uitzicht vanuit de tuin.

Het was nog een klein stukje lopen vanaf de chinese tuin naar het hotel maar voor we neer plofte op ons bed gingen we toch nog even langs bij de schoenzaak waar we vanmorgen ook waren. De dames in de winkel herkende ons nog, de zandalen die Jaap in de ochtend geprobeerd had werden direct gepakt en zei de mevrouw: The morning man. M.a.w. Jaap is vanaf nu de "morning man". De zandalen zijn gekocht.

Nu rusten we even uit op bed en gaan straks, ondanks de vermoeidheid, nog even de stad in om een groot winkelcentrum te bekijken (kijken, kijken , niet kopen)

Vandaag ook weer foto's bij dit verslag. Zie onder het kopje "foto's".

1. Siet en Herman:
    5 mei 2015
    Het lijkt mij een prachtige stad.zijn de afstanden goed te belopen?nog veel en mooie ervaringen op reis.Groetjes Siet
  2. Jaap en Irene:
    5 mei 2015
    Vanaf ons hotel is het ongeveer een half uur lopen naar de haven en daarbij het Opera House. Dat hebben we de eerste keer lopend gedaan, heen en terug, maar daarna hebben we de gratis shuttle bus genomen die overdag tot 15.30 uur rijdt. De rest is lopend te doen, maar vermoeiend is het wel.
  3. Diny van Arkel:
    5 mei 2015
    Het ziet er mooi uit!! Tuin zowel als operagebouw! Geweldig om het eens in het echt te zien!
  4. Carla:
    5 mei 2015
    Mooie stad zo te zien!!Wat hebben jullie daar voor een voorstelling??
    Ik hoor het nog wel! In elk geval een hele fijne avond.
  5. Dini:
    5 mei 2015
    Prachtige foto's, 't is weer genieten van jullie foto's en verhaal. Groetjes
  6. Jaap en Irene:
    5 mei 2015
    De voorstelling die wij gaan zien vanavond in de grote concertzaal in het Opera House is muziek van Leonard Bernstein gezongen en gespeeld door voor ons onbekende muzikanten.
  7. Selma en erik:
    6 mei 2015
    Sydney ziet er leuk uit, we zijn benieuwd naar de uitvoering in het opera house.
    Cathay pacific is een prima maatschappij, weten wij alles van! Wij moesten na Hong Kong nog 13 uur....
  8. Arie Schippers:
    6 mei 2015
    Jullie hebben al heel veel van de stad kunnen zien. Allerlei verschillende dingen.Leuk hoor.