Laatste dag Sydney

6 mei 2015 - Sydney, Australië

Het verslag komt wat aan de late kant i.v.m. de voorstelling in het Opera House van vanavond. Daar later meer over.

Vandaag is onze laatste dag in Sydney. We vertrekken morgen naar de Blue Mountains.

Gisterenavond hebben we online kaarten gereserveerd voor de Sydney Tower. Online was nl 6 euro pp goedkoper en dat spreekt ons natuurlijk erg aan.
Vanmorgen was dan ook onze eerste excursie naar de hoge toren waar we een erg mooi uitzicht hadden over de stad. Het Opera House was niet goed te zien omdat er vanaf de toren een ander hoog gebouw voor stond.

Na het bezoek aan de toren zijn we gaan kijken waar precies het kantoor van Herz zit omdat er meer straten in Sydney zijn met de naam "William Street" en we wilde wel zeker zijn dat we de juiste hadden gekozen voor het ophalen van de auto. We weten nu waar we morgen heen moeten, we kunnen het lopen.

Vervolgens terug gelopen naar het hotel, wat spullen achter gelaten en daarna Chinatown bekeken. Op een overdekte markt hebben we wat T-shirts gekocht. Bij een chinees restaurant hebben we lekker gegeten.

In de middag hadden we een rondtoer binnen in het Opera House over de geschiedenis en de bouw van het gebouw. Erg leuk en interessant. Binnen mochten we in de hallen foto's maken, maar in de zalen niet. Dat hebben we dus ook niet gedaan, maar 's avonds voor het concert begon hebben we dat goed gemaakt. (stout, maar dat zijn we dan ook zo op z'n tijd)

Na de toer snel naar het hotel met de bus, douchen, wat brood naar binnen gewerkt en "nette" kleding aan, wat inhoud, geen korte broek maar een lange broek, verder veranderde er niets.

En dan de voorstelling. We hadden ons er veel van voorgesteld, maar vanaf het begin tot het einde vonden we er niets aan. Het was een soort combinatie van een opera en een musical. De muziek was rommelig, ongetwijfeld georganiseerd rommelig, maar wij vonden het niets. De zangers zongen uiteraard goed, zuiver, maar ondanks dat kon het ons niet boeien. In het begin vielen we in slaap, maar kort daarna konden we toch wakker blijven in de hoop dat de voorstelling zou keren.

Dat laatste deed het alleen toen de acteurs/zangers met ongeveer 2 meter lang witte stokken het toneel op kwamen en deze op een stapel op de grond legde. Ik draaide mijn hoofd om naar Jaap en zei: mikado. Het antwoord van Jaap was; Dit is dan ook het enige wat ik snap van het hele stuk.
Ik kreeg de slappe lach en dreigde niet meer op te houden. Net als nu ik het weer op schrijf krijg ik weer de slappe lach.

Gelukkig kon ik toch na een kwartiertje mijn lachen inhouden.

Het was een religieus stuk wat op zich niet erg is, maar we snapten er niets van. De lord waar over gesproken werd bleek niet de "Lord of the Fries" te zijn.

Al met al hebben we dus wel een grappige avond gehad, maar vragen ons wel af hoeveel mensen in de zaal het wel een mooie voorstelling vonden.

Er werd luidt geklapt, met name toen de acteurs het toneel verlieten, opvallend. Ook opvallend was niet de staande maar zittende ovatie. Ook geen toegift, vermoedelijk was de hint begrepen.

De foto's van vandaag komen morgen, het is nu te laat, we moeten naar bed om morgen weer fris links te kunnen rijden in een drukke stad.

Op naar morgen, naar de Blue Mountains

1. Frida:
    6 mei 2015
    Ha leuk ik zat al te wachten op jullie verhaal. Nou dan maar tot morgen wachten op de foto's. Het weer is hier slecht. koud en nat. ik hoop voor jullie dat het daar beter is maar dat zal wel :)
  2. Carla:
    6 mei 2015
    Nou dat was dus toch al met al een gezellige avond!!
    Lachen is gezond, dat weet je!!
    Op naar de Mountains!!!!
  3. Diny van Arkel:
    6 mei 2015
    Ik had er wel bij willen zijn!! Hilarisch!!! Op naar de Moutains. Overigens is, heb ik ooit gehoord, een staande ovatie iets Nederlands. Bijna standaard na iedere voorstelling van wat dan ook. In het buitenland moet een voorstelling wel heel erg goed zijn geweestr om een staande ovatie krijgen (als ik lieg, lieg in commissie).
  4. Regien:
    6 mei 2015
    Ja dat was wat anders dan Tina. Maar wel weer een ervaring rijker.
    Je kunt er in ieder geval leuk over vertellen.
    Nu op naar het volgende avontuur.
  5. Willy:
    6 mei 2015
    Op naar het volgende in het programma en wat voor een voorstelling het mocht zijn......lol hebben jullie wel gehad.
    Succes verder met de reis en tot de volgende kiekjes.
  6. Theo en Hettie:
    6 mei 2015
    Ik zie het helemaal voor geweldig. Knap van jullie om het vol te houden. :)
  7. Papa & Mama:
    6 mei 2015
    Het was niet de voorstelling die jullie hadden verwacht, maar gelukkig wel veel plezier gehad en jullie zijn in het Opera House van Sydney geweest en dat is natuurlijk ook heel bijzonder.
    Een goede reis morgen en doe voorzichtig.
  8. Mieke:
    7 mei 2015
    Shit, denk je op goed plekje te zijn, the opera house, en dan dit debacle. Maar ach, hebben jullie toch maar mooi weer meegemaakt.
  9. Hermien:
    7 mei 2015