Van Sydney naar de Blue Mountains

7 mei 2015 - Leura, Australië

Het was weer een drukke dag vandaag, drukker dan we hadden verwacht.

Vanmorgen na het ontbijt ons hotel in Sydney verlaten en te voet naar het auto verhuurbedrijf gegaan. Daar een Toyota Carolla mee gekregen en via de linker rijstroken de stad uit gereden. Dat ging prima, maar 1 keer stonden we verkeert voorgesorteerd en dat gaf bij de mensen achter ons de nodige irritatie wat getoeter opleverde. Niet dat wij ons daar iets van aantrokken, we bleven net zo lang stil staan tot iemand ons op de juiste baan toe liet.

Na heel wat kilometers werd het wat rustiger om na een kleine 100 kilometer in de bergen terecht te komen waar we ons thuis voelen, wij zijn geen stadsmensen.

Via een bochtige weg kwamen bij de afslag naar een uitzichtpunt die uitkeek op een waterval. Een enorm uitzicht over de Blue Mountains met daarbij de waterval.

We reden door naar het plaatsje Leura waar we even hebben moeten zoeken naar het hotel, maar het is uiteindelijk gevonden. Er was op dat moment niemand, maar aan de deur van de receptie hing een enveloppe met mijn naam er op en konden we naar onze studio. Bij deze studio hangt een kastje waar de sleutel in lag. Het ziet er allemaal oud uit, namaak oud, maar erg leuk. Ook binnen doet alles oud aan, het is leuk ingericht. De foto's maken we later.

In de Blue Mountains was het wel even schrikken wat betreft de temperatuur. De zon schijnt volop, maar de temperatuur ligt overdag tussen de 10 en 14 graden. Onze korte broeken zijn dus ingeruild voor een lange broek en hebben we de truien uit de koffers gehaald.

Na een half uurtje ging de telefoon en was de mevrouw des huizes gearriveerd en vroeg of wij wat informatie wilde hebben over de omgeving. Uiteraard wilden wij dat wel en kwam ze even bij ons langs.

Er is veel te zien, ook in de avond en dus pakten we onze spullen en gingen op pad. Eerst wat boodschappen gedaan en toen naar een uitzichtpunt waar de zonsondergang mooi te zien is. Erg koud door de harde wind, maar de zonsondergang was mooi.

In de omgeving is ook een rotsformatie "The three sisters" die zowel overdag als 's avonds (verlicht) mooi zijn. Na de zonsondergang gingen we naar deze 3 zusters, maar helaas bleek het toegangspad gesloten. Het is in onderhoud, dus wij zullen de 3 zusters alleen op de ansichtkaarten kunnen zien.

We reden weer terug naar het hotel om daar in een warme kamer, de kachel staat aan, achter de PC te gaan zitten om de weblog te gaan schrijven.

De foto's van gisteren zijn geplaatst (van het Opera house bij daglicht, bij avond, binnen en bij het concert).

Ook de foto's van vandaag zijn op de weblog geplaatst.

1. Dora:
    8 mei 2015
    Fijn dat je toch goedlopende Sandalen hebt gekregen,
    5mei Bevreidingsdag ,met veel storm en regen ,code geel.