Onze reis naar Canada

29 augustus 2023 - Almere Haven, Nederland

Een klein jaar geleden hebben we bij Askja reizen onze reis naar Canada geboekt. Het doel van de reis: vissende grizzly beren zien. Maar natuurlijk gaan we ook heen om te genieten van het mooie land met zoveel prachtige natuur.

Er is echter nog een maar, de bosbranden. Onze reis gaat van huis via Schiphol naar Calgary. Vanaf Calgary rijden we via Fernie, Golden, Revelstoke, Kamloops, Whistler naar Vancouver.
In een groot deel van het gebied zijn bosbranden en vooral bij Kamloops zijn er veel mensen geëvacueerd en is er veel bos verloren gegaan en is er een weg afgesloten waar wij overheen zouden gaan rijden. Het is nog spannend of de reis door kan gaan.

Vanavond, dinsdag 29 augustus, zien we regen op de radar bij Vancouver, Whistler, maar ook bij Kamloops en dat is een goed teken, hoe blij kun je zijn met regen. De verwachtingen zijn redelijk goed, de temperatuur neemt af en er wordt nog wat meer regen voorspeld. We hebben dan ook goede hoop dat de reis wel door zal gaan.

Vanaf Vancouver varen we met de Ferry naar Vancouver Island. Vanaf Campbell River vliegen we met een watervliegtuig naar een drijvende lodge in de fjorden. Daar blijven we een paar dagen om beren te kunnen spotten. Het is de periode van de zalmtrek en dus hopen we op vissende beren.

Ons vertrek is op vrijdag 8 september, we duimen dat de reis door gaat en hopen dat jullie onze belevenissen willen volgen.

1. Diny van Arkel:
    29 augustus 2023
    Uiteraard zijn wij blij jullie verhalen weer te mogen volgen, kijken dus uit naar alle foto's en gebeurtenissen. Wensen jullie een mooie, naar wij hopen (ondanks alle gebeurtenissen in Canada, geweldige reis toe!
  2. Regien:
    29 augustus 2023
    Zeker wil ik jullie reis verhaal volgen. Ik hoop dat de reis volgens plannning kan doorgaan.
    Heel veel plezier in dit avontuur.
  3. Els:
    30 augustus 2023
    duim voor jullie dat het door kan gaan. Zal met heel veel plezier jullie reis volgen, ben heel benieuwd. Geniet ervan, fijne vakantie.
  4. Johan en Tjimkjen:
    30 augustus 2023
    Wij hopen natuurlijk, net als jullie, dat de geplande reis door kan gaan🍀. Ook zijn we dan erg benieuwd naar jullie verhalen en foto’s.
  5. Ine:
    30 augustus 2023
    Ik hoop dat de reis door kan gaan als gepland. Ik ga jullie volgen. Hele fijne vakantie met een heleboel vissende beren en ander natuurschoo.
  6. Rineke Haasnoot:
    31 augustus 2023
    Wat leuk om jullie verhalen straks te kunnen lezen. Wij zijn nog nooit in Canada geweest , dus reuze benieuwd hoe jullie dit zullen ervaren . Kom maar op met de foto’s !
  7. Jan:
    1 september 2023
    Ik zal jullie verslagen (Tekst, foto's, video's) met belangstelling volgen.
  8. THEO Haasnoot:
    5 september 2023