Positieve berichten vanaf Vanuatu

26 maart 2015 - Tanna, Vanuatu

Vandaag hebben we weer contact gehad met de reisorganisatie.
De berichten over de schade die cycloon Pam heeft aangericht worden steeds duidelijker.

Op het zwaarst getroffen eiland Tanna zijn er hotels beschadigd, maar de meeste zijn gewoon open en kunnen gasten ontvangen. De hotels die meer schade hebben opgelopen zijn gesloten maar zullen in de komende weken/maanden hersteld worden. Het hotel waar wij naar toe zouden gaan is op dit moment ook gesloten en zal in juni weer open gaan.

De excursies naar de Vulkaan op Tanna zijn weer orde van de dag.

Op de website van het grootste eiland Espirito Santo staat de tekst geschreven:  Blijf niet weg, we zijn niet getroffen door de cycloon, jullie zijn welkom.

Op Santo zijn er meerder excursies die voor ons geboekt zijn en die wij maar wat graag willen gaan ervaren.

Van de eilanden Pentecost, Ambrym en Epi komen nog weinig berichten. De communicatie verliep vóór de cycloon al traag en dat is nog steeds zo. Dat heeft dus niet met de cycloon te maken. De berichten die van deze eilanden gekomen zijn, zijn positief. Er is weinig schade en de natuur heeft ook niet veel te lijden gehad. Deze eilanden bevonden zich aan de rand van de cycloon waar de wind minder intens was.

Het ziet er steeds meer naar uit dat wij in mei onze vakantie naar Vanuatu door kunnen laten gaan. Definitief beslissen doen we nog niet, dat doen we waarschijnlijk in de loop van volgende week of uiterlijk in de week van 6 april.

1. Johan en Tjimkjen:
    26 maart 2015
    Redelijk positief nieuws, maar nog wel ietsje onzeker. Ws kunnen jullie in een ander hotel op Tanna? Hoop toch echt dat het door kan gaan.
  2. Jaap en Irene:
    26 maart 2015
    Onze contactpersoon van de reisorganisatie zou vandaag gaan kijken welke opties er zijn voor een ander hotel op Tanna, er zijn er nog voldoende open, dat zal dus geen probleem zijn.
  3. Regien:
    26 maart 2015
    Gaat er goed uitzien. Ik volgde berichtgeving van de orkaan via de computer en zag het er al somber voor jullie in. Maar nu hoor je er niet veel maar van en gelukkig krijgen jullie juist positieve berichten. Ik hoop voor jullie dat de basis van jullie reis door kan gaan, kan je altijd nog een alternatief zoeken voor wat niet kan.
    Succes er mee.
  4. Frida:
    27 maart 2015
    Jullie bericht klnkt goed. Ik duim nog steeds voor jullie.
  5. Theo en Hettie:
    28 maart 2015
    Wij duimen mee spannend hoor.
  6. Carla:
    30 maart 2015
    Nou we duimen!!!!
  7. Willy:
    30 maart 2015
    Hopen dat het doorgaat, dan kunnen wij weer genieten van jouw reisverhalen.
  8. Len en Syb:
    1 april 2015
    Van harte hopen we dat jullie geplande reis door kan gaan. Toerisme is natuurlijk reuze belangrijk, dus ze zullen er wel alles aan doen om jullie te kunnen ontvangen. We horen/lezen het graag of alles door kan gaan.
    Groetjes, Len en Syb.