Van Port Macquarie naar Byron Bay

11 mei 2015 - Byron Bay, Australië

Mede dankzij Regien hebben we vandaag de 400 km afgelegd en niet meer dan dat. Op de Nokia telefoon van Irene stond al de app HERE, maar zowel telefoon als de app werden nooit gebruikt. Daardoor niet aan gedacht dit te gaan gebruiken. Na de tip van Regien de kaart van Australië gedownload en vandaag met succes gebruik van gemaakt. Dus Regien, onze dank is groot.

Vóór we de reis begonnen gingen we nog iets heel leuks doen. Nou ja, leuk, het is maar net hoe je het bekijkt. We gingen op bezoek bij patiëntjes in een heel speciaal ziekenhuis. In dat ziekenhuis zijn de patiëntjes koala beertjes.

Ze zijn ziek of gewond en worden daar verpleegt. Ook zijn er een paar die er nooit meer weg gaan omdat ze bijvoorbeeld blind zijn of een botafwijking hebben. Zo hebben wij een koala geadopteerd die scoliose heeft, een kromme rug en een bobbel op zijn rug. Het is een mannetje van ongeveer 11 á 12 jaar oud en heet Westhaven Barry. Zie de foto met de bobbel op zijn rug.

Er zijn ook weesjes waarvan wij er 3 hebben gezien. 2 Daarvan zaten in de boom. Eéntje in de boom was zeer actief en liep heen en weer.

Ontzettende schattige beestjes. Als ze nog klein zijn hebben ze de grijze kleur en bij volwassenheid worden ze bruin. Koala beertjes kunnen ongeveer 18 jaar worden.

Na een lang bezoek aan de koala's (Irene kon er met moeite vertrekken) reden we richting Byron Bay. De weg was saai en lang, maar uiteindelijk kwamen we rond half vijf aan bij ons hotel.

Morgen rijden we naar het Lamington National Park, een subtropisch regenwoud.

1. Diny van Arkel:
    11 mei 2015
    Wat slim van Regien zeg!!! Wat schattig zijn de koala's!! Beeldschoon!! Leuk hoor! Dank is weer groot voor he mee genieten. X
  2. Johan en Tjimkjen:
    11 mei 2015
    Erg leuk, wat een snoepige beesjes. Gistermiddag bij Mem geweest en de foto,s laten zien. Jullie krijgen de groeten van Mem.
    Jullie hebben al weer heel wat gezien. Nog heel veel plezier. Groetnis, do
  3. Hettie:
    11 mei 2015
    Jaloers, jaloers .....morgen naar Lamington national park, geniet van alle vogels en de meer dan prachtige omgeving daar. Veel succes met het wegje ( morgen weet je vast wat ik bedoel) .....
  4. Carla:
    11 mei 2015
    Zo, na een weekendje weg weer even genoten van jullie verhalen.
    Hoog knuffelgehalte die koala's. Erg leuk. We genieten mee.
    Groetjes!!!
  5. Mieke:
    11 mei 2015
    Wat mooi. typisch iets voor jullie. Mijn Kimmetje heeft scoliose, dus daar heb je me mee. Wist niet dat koala's dat ook konden krijgen. Geweldige actie van jullie. trouwens beesten hier goed, planten water genoeg van buuf. Geniet nog lekker van al het moois daar. Wordt bijna behelpen als jullie terug zijn na al dit prachtigs.
  6. Diny van Arkel:
    11 mei 2015
    Heb net alle verhalen gelezen en alle foto's gezien.! Prachtig allemaal. Geniet met jullie mee!
  7. Lucian:
    11 mei 2015
    De vogel heet kookaburra en is de grootste ijsvogel ter wereld. Hij wordt ook wel lachvogel genoemd door het geluid wat hij maakt.
  8. Ine:
    11 mei 2015
    Wat een dotjes maar war hebben ze een lange nagels.
  9. Gerda jansen:
    Hé vakantiegangers :-)
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier daar down under.

Gerda
  10. Jaap en Irene:
    12 mei 2015
    Wat leuk Lucian dat je weet om welke vogel het gaat. Bedankt, we zijn blij met je reactie.
  11. Els:
    wat lief