Van Lovedale naar Port Macquarie

10 mei 2015 - Port Macquarie, Australië

De dag van vandaag bestond voor een groot deel uit verkeert rijden en vooral veel omrijden.

We hebben een afstand van bijna 450 km afgelegd terwijl die eigenlijk 275 km had moeten zijn. We begonnen al verkeert door niet de juiste weg te nemen richting het noorden, maar dankzij dit omrijden hebben we wel kunnen tanken. Op de andere, juiste, weg hadden we geen tankstation tegen gekomen, en dat hadden we wel erg hard nodig.

Na de omweg kwamen we op de juiste route, maar na een 100 km rijden ging het weer mis. De wegbewijzering is niet zoals wij gewend zijn en zonder TomTom en een zeer grove wegenkaart is het lastig de juiste weg te vinden. Maar uiteindelijk komen we wel daar waar we wezen moeten.

Onderweg zijn we door het Myall Lakes National Park gereden wat erg mooi was, maar ook hier ging het met de route mis. We reden terug naar het zuiden terwijl we naar het noorden moesten. Maar ook dat is uiteindelijk weer goed gekomen met wel een déjà vu gevoel op de highway A1.

Ook in  Port Macquarie ging het zoeken naar ons hotel niet van een leien dakje. We zaten wel in de goede straat, maar die werd door een winkelcentrum onderbroken en daar konden wij met de auto uiteraard niet door heen rijden. Na een half uur zoeken hebben we dan toch het doel bereikt.

Voor het eten vlak na zonsondergang hebben we nog even langs de boulevard gelopen met beschilderde rotsten, zie foto.

Morgen hebben we een afstand van 400 km af te leggen, we hopen het daar ook bij te laten zodat we niet nog meer kilometers gaan rijden. De volgende stop zal zijn in Byron Bay

1. Els:
    10 mei 2015
    zo zie je toch de mooiste dingen, geniet ervan.
  2. Papa & Mama:
    10 mei 2015
    Je bent echt een kind van je ouders. Wij rijden zonder TomTom ook altijd verkeerd. In Atlanta hebben wij het gepresteerd om ongeveer vijf uur naar ons hotel te zoeken.
    Nog veel plezier en tot de volgende blog als jullie tenminste je volgende hotel kunnen vinden.
  3. Regien:
    Hoi Irene en Jaap.
    Wat een pech om om te moeten rijden. je ziet dan wel andere dingen, maar kost ook wel tijd.
    Een idee om als je Wifi hebt de app HERE installeren op je telefoon en dan de kaart van jullie gebied.
    Voor ons was dit in Amerika goed te doen. We konden zelf de weg op de campground zien. Succes er mee.
    Gr Regien tot morgen.
  4. Siet en Herman:
    10 mei 2015
    Een beertje met quiltmotieven,wat een beauty!
    ook de zonsondergang is prachtig te vertalen in lapjes.
    Groetjes en voor morgen een goede reis
    Siet en Herman
  5. Pim: