De eerste twee dagen

10 september 2023 - Waterton Lake, Canada

Vrijdag vertrok het vliegtuig 3 kwartier te laat, maar we hadden wind mee want we kwamen op de geplande tijd in Calgary aan. We haalde de auto op (toyota hybrid) maar electrische laadpalen kennen ze hier niet) en reden naar ons hotel.

Na een nacht met niet veel slaap zaten we om 06:30 uur aan het ontbijt. En we waren niet de eerste en ook niet de enige.

We gingen op weg richting Waterton Lake National park. Het eerste stuk ging over de snelweg dwars door Calgary. Daarna kozen we voor een provinciale weg.

Op sommige plekken leken we door het decor van een western film te rijden. De gebouwen, een beeld van een cowboy, mannen met Cowboy hoeden, erg leuk.

In het plaatsje “Black Diamond” stond een enorme zwarte diamant langs de weg (zie foto).
We zagen een bijzondere camper staan en die wilden wij wel op de foto zetten. De camper werd gebruikt door een barbier, die op de foto staat. We hebben lang met hem gesproken, erg leuk.

Vervolgens reden we 100 km door de uitgestrekte omgeving met af en toe een range.

Op de Unesco wereld erfgoed lijst staat “Head Smashed in Buffalo Jump World”. De geschiedenis van de bizarre jacht op Buffalo’s. Ze werden op een speciale manier opgedreven richting een klif. Door de stress bleven ze rennen en doken de afgrond in. Een techniek de die tot halverwege de 19de eeuw werd toegepast. Al het vlees, de huid en de botten werden gebruikt door 15.000 mensen in de winter.

Nu verblijven we 2 nachten in de B&B Corner Mountain. Morgen gaan we naar het Waterton Lake NP waar veel te zien is

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa & Mama:
    10 september 2023
    Jullie vakantie begint goed met interessante, maar niet altijd fijne, verhalen zoals de geschiedenis van de bizarre jacht op Buffalo ‘s. Leuk is de ontmoeting met de barbier met zijn mooie camper. Weten jullie ook of hij op reis was of dat hij als een rondreizende kapper werkt?
    Nog een fijne, gezellige en interessante reis.
  2. Ruud:
    10 september 2023
    Mooi begin. Blijf ons op de hoogte houden. Hele fijne reis.
  3. Els:
    10 september 2023
    Leuk om zo mee te reizen.
  4. Jaap en Irene:
    10 september 2023
    @papa en mama, de barbier is niet op reis. Hij werkt in deze omgeving in de kleinere plaatsen.
  5. Marco:
    10 september 2023
    Heeft Jaap zich laten scheren? De door jullie beschreven jacht op buffels is opzichzelf niet nieuw. Op deze manier werd er ook op mammoeten gejaagd.
  6. Jaap en Irene:
    10 september 2023
    Nee, Jaap heeft zich er niet laten scheren. De buffels zijn al groot, maar de mammoet nog veel groter. Ongevaarlijk was die tactiek niet.
  7. Johan en Tjimkjen:
    10 september 2023
    Wat een bijzondere ontmoeting met een barbier. Wens jullie nog heel veel leuke ontmoetingen 🦬🦘🦥en bijzondere plaatsen toe.
    Voorzichtig, dikke tut