Naar Campbell River, Vancouver Island

22 september 2023 - Campbell River, Canada

Een korte rit van iets meer dan 100 km vanmorgen naar de ferry in Horseshoebay bij Vancouver.

De boot vertrok om ongeveer 13:30 uur en iets na 15:00 uur kwamen we aan in Nanaimo, Vancouver Island.
Naar Campbell River was het daarna nog 1,5 uur rijden over de snelweg.

In het hotel vroegen we naar plekken waar vissende beren te spotten zijn, die zijn hier nl wel, had Irene gelezen op internet en ook via een andere toerist hadden we vernomen dat die er zouden moeten zijn. Echter, de hotel medewerkster had geen idee en dus reden we met de auto naar de plek wat Irene opgezocht had en via Google Maps was de plek snel gevonden.
Vlak voor dat we op de parkeerplaats kwamen zagen we een beer lopen. Wel in de buurt van de rivier, maar niet er in.
De zon was al achter de bergen verdwenen, dus konden we niet lang wandelen langs het water, met donker wil je daar niet zijn met beren om je heen die jou wel zien, maar die wij niet zien.
We hebben zalmen in het water zien spartelen, maar geen beren die ze wilde vangen.

Morgenochtend gaan we eerst naar een andere plek langs de rivier in de hoop beren te zien vissen. Later in de middag zullen we dan naar de plek terug gaan waar we vanavond ook even geweest zijn, wellicht dat de beren dan wel in het water aan het vissen zijn.

1. Els:
    22 september 2023