Op zoek naar (vissende beren)

23 september 2023 - Campbell River, Canada

We hadden een rustige dag vandaag.
Niet ver bij ons hotel vandaan, in het Elk park langs de rivier gingen we op zoek naar beren. Helaas hebben we die niet gevonden.

Om even heel iets anders te doen gingen wij op advies van een mevrouw bij het informatie centrum naar een strand wat "Miracle beach" heet, een kleine 30 km van ons hotel vandaan. Dat was niet echt een heel groot succes, ondanks dat het "Miracle beach heet. Het strand was, zoals verwacht, een kiezelstrand, maar er stond een koude wind dus was het niet echt prettig toeven daar. Aan een picknick tafel zijn we gaan eten, in de zon, maar toch was het fris. We zijn er dan ook niet lang gebleven en reden terug naar het hotel.
Daar besloten we weer op zoek te gaan naar beren langs de rivier waar we vanmorgen ook waren. Het was druk, veel mensen wilde beren zien. En wij hebben er één gezien. Hij was aan het eten van de zojuist gevangen vis en daarna ving hij er nog één. We hebben er een tijd staan kijken. Zie de foto's en films.

Morgen (zaterdag) gaan we naar de beren lodge in de fjorden. We hebben daar géén internet.

Als het goed is vertrekken we om 08:30 uur (bij jullie is het dan 17:30 uur) met het water vliegtuig naar de lodge, het is een half uurtje vliegen. We hopen er grizzly beren te zien. We blijven daar 2 nachten en zullen maandagochtend om 10:00 uur (bij jullie is het dan 19:00 uur) weer in Campbell River aankomen. We rijden dan direct met de auto naar Victoria, helemaal in het zuiden van Vancouver Island. Daar hopen we dan weer internet te hebben zodat we onze belevenissen bij de beren lodge met jullie kunnen delen. Voor nu moeten jullie het even doen met de beer die we vandaag hebben gespot.

1. Papa & Mama:
    23 september 2023
    Veel succes met het speuren naar de Bennies. We zijn benieuwd hoeveel jullie er nog zullen zien. Een fijne reis!
  2. Johan en Tjimkjen:
    23 september 2023
    Gelukkig hebben jullie toch nog 1 vissende beer gezien.
    Voor jullie hoop ik dat er morgen meer vissende beren te zien zijn. Een goede reis.
  3. Els:
    23 september 2023
    goede vlucht, wie weet hoeveel je er nog ziet. we kijken mee.