Mount Fernie Provincial Park

13 september 2023 - Fernie, Canada

Vanmorgen na het ontbijt deden we de achterklep van de auto open en bleek dat de muis toch met ons meegereisd was en graag een hapje pindakaas wilde. Maar helaas, de pindakaas lag op de muizenval en dus is de muis tijdens zijn laatste etensmaal heen gegaan. (Zie de foto) We hebben hem in de bosjes gegooid en hopen wij dat hij alleen was en niet zijn familie had meegenomen. De val zetten we voor de zekerheid maar weer op scherp in de achterbak.

Vandaag hebben we twee wandelingen gemaakt door het Mount Fernie Provincial Park. De eerste wandeling ging door het bos via een steil pad naar beneden om vervolgens terug via dat zelfde steile pad omhoog te lopen.
Daarna liepen we het pad om het Island Lake. Een kort rondje van maar 2 km, maar het was zo mooi dat we er 5 kwartier over gedaan hebben. Prachtige doorkijkjes en diverse eekhoorns gezien waarvan we er één mooi op de film en foto hebben kunnen zetten. (zie de foto en film).
Ook een bijzondere rups gezien, met "stekels" op de voor- en achterkant van zijn lichaam. Bij de foto staat beschreven om welke rups het gaat en welke mot het gaat worden.

Morgen hebben we bijna 400 km voor de boeg naar Golden. Het belooft een mooie rit te worden.

1. Johan en Tjimkjen:
    13 september 2023
    Wauw 🤩, wat een mooie natuur(foto’s)
  2. Els:
    13 september 2023
    Ach, domme muis. Dat lijken wel Bob Ross schilderijen, kan me voorstellen dat je daar van blijft genieten. Goede reis morgen , doe voorzichtig.
  3. Diny van Arkel:
    13 september 2023
    Wat een mooie plaatjes! Het is echt genieten!