Kuranda

3 juni 2015 - Port Douglas, Australië

Vandaag niet met het treintje en de kabelbaan bij Kuranda mee geweest. Het bleek dat wanneer je beide wilde doen zonder reservering dat je ook weer met beide terug moest om weer terug bij de auto te kunnen komen. Met een reservering wordt je met een bus terug gebracht. De tijd die we daar mee kwijt zouden zijn zou erg lang zijn en dus kozen we voor de vlindertuin, ook in Kuranda.

Honderden vlinders vlogen in het rond, de één nog mooier dan de andere. Er was één soort vlinder die er uit sprong, een grote blauwe vlinder. We hebben ons uiterste best gedaan om deze mooie vlinder op de foto te zetten, maar dit exemplaar is zo bewegelijk dat het ondoenlijk was. Toch hebben we één foto op de weblog gezet van deze vlinder ondanks dat de foto niet perfect is.

Na ons lange bezoek aan de vlindertuin gingen we lunchen. Jaap koos voor een gerecht met krokodillenvlees. Net als ooit de leguaan op Curacao smaakte de krokodil ook naar kippenvlees, niet echt bijzonder dus. Irene hield het bij een vegetarisch gerecht.

Vervolgens bezochten we de kleine winkeltjes met allemaal leuke hebbe dingetjes, maar we hebben er niets gekocht.

Morgen reizen we  terug naar Nederland. Om 12:45 uur lokale tijd (04:45 uur Nederlandse tijd) vertrekt ons vliegtuig vanaf het vliegveld in Cairns. Na ongeveer 8,5 uur vliegen komen we aan in Hong Kong waar we helaas 6 uur moeten wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Als alles gaat zoals gepland zullen we, na een vlucht van ongeveer 12 uur vanuit Hong Kong, tegen 07:00 uur op vrijdagochtend 5 juni op Schiphol aankomen.

1. Carla:
    3 juni 2015
    Mooi hoor die vlinders!!!

Ik wens jullie een hele goede thuisreis toe!!
    Irene: tot vlug!!

Groetjes
    Carla
  2. Mvwsr:
    3 juni 2015
    je hebt al een "" kabelbaan "op je werk??
    ICT? Kabels?

Draadloos?
  3. Frida:
    3 juni 2015
    Mooie vlinders. Jammer dat jullie reis bijna beëindigd is. Ik zal jullie verhalen missen. Goede terugreis naar Nederland.
  4. Pim:
    3 juni 2015
    Weer erg mooie foto's! Alvast een goede thuisreis!
  5. Jaap en Irene:
    3 juni 2015
    Er zijn vandaag door de organisatie van de Great Barrier Reef foto's beschikbaar gekomen die we hier ook maar even geplaatst hebben. Nog wel met pijltjes in de foto maar die gaan weg als je ze koopt.
    Sponsoren gezocht!!!
  6. Els:
    3 juni 2015
    Zijn ze zo duur dan. Zijn wel heel leuk. Hele goede thuisreis, hoop dat jullie een beetje kunnen slapen. Tot over een week.
  7. Hermien:
    4 juni 2015
    Aan al het goede komt (helaas) een einde, hele fijne terugreis voor jullie!