Great Barrier Reef

2 juni 2015 - Port Douglas, Australië

Om 9:30 werden we opgehaald door de bus van de organisatie Quicksilver. Na een lange rit van nog geen 5 minuten aangekomen bij de Haven van Port Douglas.

Al varende richting het Great Barrier Reef kregen we allemaal instructies over hoe en wat we konden doen vanaf het drijvende ponton. Na anderhalf uur aangekomen gingen wij gelijk naar de semi-onderzeeer om de omgeving te verkennen. Een medewerker vertelde over welke vissen en koralen er allemaal te zien zijn, 25 minuten later waren we weer terug om daarna van een goed verzorgde lunch te genieten op de boot.

We wilden niet gelijk na de lunch gaan snorkelen en gingen daarom nogmaals met de semi-onderzeeer mee om uit te buiken. Toen zagen we een kleine haai maar de schildpad hebben we gemist.

Hierna zijn we gaan snorkelen en wij bleken niet de enige te zijn. File op het opstapplateau. Na even wennen aan het water zwommen we rond een koraaleilandje en dat was echt geweldig! Kleine en grote vissen en verschillende vormen van koraal. Alle met de mooiste kleuren.

Een hele grote baars-achtige vis, circa 1 meter, bleek totaal niet schuw en zwom tussen de snorkelaars en kwam zelfs op de opstapplaats een kijkje nemen.

Na een uur waren de batterijen van beide camera's leeg en was het tijd om te stoppen. Het was inmiddels 14:30 en om 15:00 ging de terugvaart naar Port Douglas van start.

Tijdens de retourvaart was er nog wat te eten. Fruit, koekjes en kaas. Het weer was inmiddels minder vriendelijk waardoor de boot de nodige deining had en een enkele regendruppel spoelde het zout van je gezicht als je geen droge plek op het dek had,

Na weer 1,5 uur waren we weer terug in Port Douglas besloten vanaf de haven maar naar huis te lopen, Ons hotel was maar 5 minuten lopen vanaf de haven.

Na even opfrissen en nog wat boodschappen doen gaan we slapen en morgen hebben we alweer een rustdag. Of dat het ook gaat worden is nog niet zeker want in de folders bij het hotel vonden we een kabelbaan en treintje tour.(Onze favorieten) Moeten nog wel even uitzoeken hoe ver het van Port Douglas ligt om de definitieve beslissing te kunnen maken.

Kortom het wordt onze tweede vakantiedag of een toegift op wat we allemaal al gedaan hebben deze vakantie. Effe afkicken?

Aangezien ons tijdelijk internetabonnement morgen om 20:30, lokale tijd, afloopt moet voor deze tijd het laatste blog worden geplaatst, Het inpakken van de tassen moet morgen ook omdat we 4 juni aan de terugreis gaan beginnen.

Tot zover en geniet van de foto's van het Great Barrier Reef.

1. Carla:
    2 juni 2015
    Wat een mooie foto's. Snorkelen is geweldig!!
    Ben benieuwd of jullie nog op het treintje stappen, lees het wel!!
    Als ik niets meer hoor, dan wens ik jullie een hele goede thuisreis!!
    Groetjes
    Carla
  2. Hermien:
    Schitterend ! wat een belevenis
  3. Sytske:
    2 juni 2015
    het genieten van jullie foto's en reisverslag in regenachtig Groningen, is weer gelukt. Mooie wereld daar.
    Morgen succes met inpakken en geniet van jullie laatste vakantiedag.
  4. Theo en Hettie:
    2 juni 2015
    Jeetje we zullen de dagelijkse verslagen gaan missen, Goede terugreis gewenst.
  5. Pim:
    Práchtige foto's!!
  6. Papa & Mama:
    3 juni 2015
    We wensen jullie een rustige ontspannen thuisreis. Dat hebben jullie wel nodig na alle belevenissen. Laten jullie even weten als jullie vrijdag op Schiphol geland zijn? Na 10:00 uur zijn we niet thuis, maar wel mobiel bereikbaar. Hopelijk kunnen jullie onderweg slapen zodat jullie fit in Nederland terug komen.
  7. Els:
    3 juni 2015