Husky safari

26 maart 2018 - Luosto, Finland

Na een nacht heel goed geslapen te hebben startte de dag met een fantastisch ontbijt. We hebben er ons dus aan goed gedaan met al dat lekkers.

Vandaag stond er een Husky safari op het programma. Toen de honden onze groep zag aan komen lopen werden ze al enthousiast. Het enige wat ze willen is rennen.

Met 2 personen konden we op de slee, de ene stond achterop en deed soms actief mee door te remmen als we naar beneden gingen en mee steppen als we omhoog gingen, en de ander zat in de slee.

Het zitten in de slee was erg relaxed, maar achterop staan was soms behoorlijk aanpoten en daarbij moest je je ontzettend goed vasthouden. Het was enorm leuk, maar met de langere safari die we bijgeboekt hadden gaan we toch maar niet mee, het is te vermoeiend. Deze tocht van ruim een half uur was voor ons een hele leuke tocht, maar meer hoeft niet.

Nu hangen we wat in ons huisje en zullen aan het eind van de middag gaan luisteren naar Alain die een lezing gaat houden over astronomie. Aansluitend het diner om vervolgens rond 22:00 uur weer de kou in de gaan om het noorderlicht te gaan spotten in de hoop dat we weer beloond worden voor het trotseren van de kou.

1. Ine:
    26 maart 2018
    Ziet er geweldig uit. Jullie lijken wel echte samen in die kleding.
  2. Els:
    27 maart 2018
    Ik krijg het al koud als ik de foto`s zie maar het ziet er goed uit.
    Een hele belevenis, geniet ervan.
  3. Arie Schippers:
    27 maart 2018