Golden, Yoho National Park

15 september 2023 - Golden, Canada

Vandaag bezochten we als eerste de Skybridge in Golden en daarna een van de vele nationale parken, het Yoho park. Er is het nodige te zien, we hebben er een aantal dingen uitgekozen.

De Skybridge is de hoogste suspension bridge in Canada. Een beetje wiebelig en hoog, maar leuk om overheen te lopen.

In het Yoho Park begonnen we met een wandeling van 5 km (heen en terug totaal) naar de Wapta Falls. Niet een hele hoge waterval, maar een behoorlijke brede waar een enorme hoeveelheid water vandaan komt. Onderweg naar de waterval stuitte ik vlak voor mijn voeten op een eekhoorn die zo druk aan het graven was dat hij mij niet in de gaten had. Zie de film.

Na de wandeling reden we verder het park in en stopten we af en toe voor wat mooie uitzichten.
Nog een stuk verder kwamen we bij de Takakkaw Falls. Een enorme lange waterval die vanwege de zon ook een regenboog liet zien.

Het was een rustig dagje, maar door de inspanningen van het lopen en ook wel de nodige kilometers kwamen we moe weer terug in ons hotel.

Morgen rijden we een relatief korte rit naar Revelstoke. Daar is het een uur vroeger dan waar we nu zijn en dus wordt het tijdverschil met Nederland een uur langer. Vanaf morgen is het tijdverschil dus 9 uur.

1. Diny van Arkel:
    15 september 2023
    Wat een prachtig land en wat een mooie foto's!
  2. Els:
    15 september 2023
    wat een mooie reis, wat zijn jullie ondernemend, fijn om zo mee te mogen genieten
  3. Jaap en Irene:
    15 september 2023
    Hoi Els, leuk dat je “mee reist” en bedankt voor al je reacties. We lezen ze iedere ochtend vóór we weer op pad gaan.
  4. Marco:
    15 september 2023
    Goedemorgen Jaap &Irene, mooie verslagen, foto's en video's. Ook een leuke foto van die immense vrachtwagen en jullie auto. Wat is het merk en type auto waarin jullie rijden? Zo te zien geen SUV. In elk geval veel plezier.
  5. Jaap en Irene:
    15 september 2023
    We rijden in een Toyota corolla hybrid.
  6. Johan en Tjimkjen:
    15 september 2023
    Prachtig, die foto’s van jullie. En die brug is wel erg lang hè, spannend man. Wat een mooie natuur en belevenissen. Zo te zien zijn jullie door het lopen een stuk gekropen…. De voetjes komen niet meer bij vloer als jullie op de stoel zitten😉
    Nog een fijne voortzetting van de reis. Tot jullie volgende verslag. 💋💋