Aankomst in Finland

25 maart 2018 - Luosto, Finland

Het was een kort nachtje. Naast het feit dat we om 04:00 uur op Schiphol moesten zijn misten we ook nog een uurtje vanwege de zomertijd. Maar alles voor het goede doel.

Alles verliep prima op tijd en dus landde het vliegtuig rond 11:30 uur plaatselijke tijd (het is hier een uurtje later dan in Nederland) in Rovaniemi.

Met de bus reden we door het witte landschap in een kleine 1,5 uur naar Luosto. In het hotel kregen wij een lunch en vertelde Ruben (onze reisleider) het één en ander over wat er de komende dagen te doen is en op het programma staat.

Het is koud, maar prachtig zonnig weer. De temperatuur is 9 graden onder nul overdag. In de nachten zakt het kwik naar ongeveer 25 graden onder nul. Dan heb je goede kleding nodig en dus zit er een zeer warme overall en laarzen met dikke sokken bij de prijs in. Na de lunch zijn we deze spullen gaan halen bij Lapland Safari's. Hoe we er uit zien in onze rode overalls zullen jullie nog wel komen te zien op de nog te maken foto's in de komende dagen.

We zijn moe, maar we zullen vanavond vanaf ongeveer 22:00 uur toch echt naar buiten moeten om het noorderlicht te gaan bewonderen, want de kans is redelijk groot dat het te zien is deze avond en nacht. Niet vroeg slapen dus, maar door buffelen. Dan gaan we ook voor het eerst de 25 graden onder nul meemaken, we vonden de 9 graden onder nu al best heftig hier.

Het is hier nu iets over half 6 in de middag, we hangen en rusten wat uit voor dat we om 19:00 uur gaan eten.

Morgen de verhalen over onze eerste koude nacht in Finland en hopelijk ook enthousiaste berichten en mooie foto's van het noorderlicht.

1. Mieke:
    25 maart 2018
    Top, veilig en wel aangekomen. De eerste foto's zien er goed uit. En vanavond meteen met jullie neus in de boter. Klein tukje doen en dan borstrokje aan en genieten.
  2. Papa & Mama:
    25 maart 2018
    Het is in Luosto geweldig koud, maar het huisje ziet er knus en gezellig uit. Dat wordt vast genieten!
  3. Arie Schippers:
    25 maart 2018
    😊Ondanks het korte slapen hopen we dat jullie een geweldige vakantie zullen hebben. Groeten, Arie en Jan.