Waanzinnig

28 maart 2018 - Luosto, Finland

Gisterenmiddag en de avond hadden wij een excursie naar de amathistenmijn en een sneeuwschoen wandeling.

Met de bus werden we naar de voet van de heuvel/berg gebracht waarna de trip verder ging met de pendolino (zie foto).

Eenmaal boven kregen we warme bessensap en werd ons verteld over de mijn en de stenen die er te vinden zijn. Daarna konden we zelf naar een steen zoeken, we hebben een paar kleintje meegenomen.

Daarna bonden we de sneeuwschoenen onder en begonnen we aan een wandeltocht door de bossen met de bomen nog vol met sneeuw, het was prachtig. Het was bewolkt, dat was jammer voor de foto's maar het was werkelijk buitengewoon mooi om zoveel sneeuw en de mooiste sneeuwcreaties op de bomen te zien.

Het wandelen met de sneeuwschoenen was ook erg leuk, hilarisch soms.

We hebben veel foto's gemaakt en daarvan zullen we er ook de nodige bijvoegen, maar momenteel is het internet niet echt stabiel.

Na de wandeltocht aten we in een berghut ons diner. Het eten hier is erg lekker, we hebben het ons heerlijk laten smaken.

Met de pendolino werden we weer terug gebracht naar de top van de berg. Het was inmiddels opgeklaard en donker geworden. Het landschap ziet er dan met het licht van de maan ook prachtig uit.

Het wachten was op het noorderlicht, maar helaas bleef dat dit keer uit. Tegen middernacht bracht de pendolino ons weer naar beneden en werden we verder met de bus naar het hotel gebracht.

Erg moe, maar zeer voldaan vielen we als een blok in slaap.

@Voetnoot
het uploaden van de foto's van de sneeuw wandeling lukt nog steeds niet. Ik blijf het proberen.

1. Mieke:
    Mooi om te lezen allemaal. En prachtige foto's. 👍
  2. Diny van Arkel:
    28 maart 2018
    Weer een memorabele reis! Prachtig ziet het er weer allemaal uit.
  3. Papa & Mama:
    28 maart 2018
    Dit is toch weer een reis om nooit te vergeten. Hopelijk lukt het uploaden van de foto’s nog.
  4. Arie Schippers:
    31 maart 2018
    Mooi om te horen en te zien. Ziet er geweldig uit..