Langlaufen en BBQ

30 maart 2018 - Luosto, Finland

Vandaag was een intensief dagje, we zijn wezen langlaufen. Het ging niet helemaal flekkeloos, maar alle spieren weten weer dat ze aanwezig zijn.

Het weer was zeer wisselvallig. Zon, hagel buitjes, wolken en wind volgden elkaar op.

Na de inspanning van een paar uur zijn we 2 keer in de sauna geweest, dat deed de spieren goed.

's Avonds hadden we een wildernis BBQ. Het was leuk, gezellig en lekker.

Daarna was het weer op jacht naar het noorderlicht. We hebben het weer gezien, hoewel het niet zo spectaculair was, maar toch weer bijzonder.

Foto's van langlaufen en BBQ zijn bijgevoegd, die van het noorderlicht komen later. We gaan nu eerst de berg op wandelen en vanmiddag fietsen op bikes met hele dikke banden.

Ook is er nog een extra foto toegevoegd van ons vlak voor de sneeuwscootertocht en het opzetten van de helm.

Van het langlaufen zijn er 2 filmpjes geplaatst. Geluid aan, erg spannend.

Noorderlicht foto's zijn inmiddels ook geupload

1. Papa & Mama:
    30 maart 2018
    Sjonge jonge , wat een activiteiten. Als jullie weer thuis zijn moeten jullie eerst een weekje uitrusten om bij te komen van de vermoeidheid.
  2. Els:
    30 maart 2018
    Dat denk ik ook, knap van jullie. Wel een geweldige ervaring.
  3. Papa & Mama:
    30 maart 2018
    Alle 3 de filmpjes zijn erg leuk.
    1. De honden maar rennen; je ziet en hoort het stuiteren van de
    sleeën over de hobbels.
    2. Aan het geluid te horen vond Jaap het afdalen nogal spannend.
    3. Irene, had jij nog wat aan je vroegere ski-ervaringen?
  4. Jaap en Irene:
    30 maart 2018
    Met langlaufen heb ik een klein beetje iets aan mijn sli ervaring, maar verder niet. De afdaling van Jaap viel reuze mee, maar met de nep angst geluiden komt het filmpje heel anders over. Vandaag berg op gewandeld en van middag gefiets. Verslag enfoto’s komen later, we zitten in de sauna en over 1,5 uur gaan we eten
  5. Sytske:
    30 maart 2018
    het noorderlicht en de sneeuwfoto's vind ik het mooist.
    Prachtige reis maken jullie en leuke dingen gedaan
  6. Arie Schippers:
    31 maart 2018
    Het ziet er spectaculair uit. Maar kan beslist niet tegen koude, helaas. Vaak in Zweden geweest bv. Maar dan wel eind mei en juni.
  7. Pim:
    1 april 2018
    Prachtige sfeervolle beelden! Je krijgt het er hier al koud van, brrr.
    En wat een actie steeds! Het noorderlicht is ook erg bijzonder. Goede terugreis straks!