Orka's??????

29 september 2023 - Vancouver, Canada

Helaas, geen orka's gezien.

We hebben uitgeslapen, de koffers al voor een groot deel weer goed ingedeeld en daarna op ons gemak naar de watertaxi gelopen.
Vlak bij ons hotel staat een kunstwerk met allemaal lachende mannetjes, zie de foto's. Met het kunstwerk wil de kunstenaar laten weten, blijf vrolijk en lachen in het leven.

De watertaxi's zijn grappige bootjes, zie foto. Je zou het niet zeggen, maar er kunnen 20 personen in.

Met een grote catamaran gingen we de zee op. Met behoorlijke snelheid gingen we vooruit en na een stuk varen zagen we een aantal walvissen. Wij zijn nogal verwend met walvissen, dus een duikende walvis waarvan de staart boven komt is voor ons wat "gewoontjes". We gingen eigenlijk voor de orka's maar die hebben we niet gezien. De staarten van de walvissen blijven toch ook best mooi om te zien.

Gisteren waren we langs een Chinees restaurant gelopen, dachten we, en zeiden tegen elkaar: "daar gaan we morgen eten". Toen we er aan kwamen bleek het een Japans restaurant, totaal iets anders dus, maar we besloten toch naar binnen te gaan.
Jaap koos voor "steengrillen". Een zwart rond en gloeiend hete bol lag er op zijn bord waar hij dunne vleesplakjes op legde. Het was blijkbaar een geliefd gerecht, want veel mensen aten het.
Irene at een salade met witte rijst. We aten met stokjes en dat is Irene eerder nooit gelukt, maar vanavond wel.

De toetjes waren verrukkelijk, zie foto

Onze laatste nacht in Canada breekt aan. Morgenochtend gaan we nog naar het Vancouver Aquarium en daarna rijden we naar het vliegveld.

Bedankt dat jullie met ons "mee gereisd" zijn en voor jullie leuke reacties.

Wellicht tot een volgende reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johan en Tjimkjen:
    29 september 2023
    Bedankt Jaap en Irene dat we mee mochten reizen. We hebben erg genoten van jullie verhalen en natuurlijk de prachtige foto’s en video’s. Een foto en video neemt je toch mee in jullie avontuur.
    Een veilige terugreis ✈️😘
  2. Els:
    29 september 2023
    wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, heerlijk om zo mee te mogen genieten. Goede thuisreis en zien uit naar nog meer foto`s en filmpjes.
  3. Diny van Arkel:
    29 september 2023
    Zo'n staart blijft voor mij altijd weer een bijzonder gezicht, maar ik heb het dan ook nog nooit in het echt gezien. Dank voor jullie prachtige foto's en verhalen. Wij hebben ervan genoten! Goede reis naar huis, Koos en Diny
  4. Papa & Mama:
    29 september 2023
    Ook aan deze geweldige vakantie komt een einde en jullie zullen, waarschijnlijk ook met een gevoel van weemoed, van Vancouver naar Schiphol vliegen. We hebben met veel plezier met jullie “mee gereisd”. Deze reis is blijkbaar zo goed bevallen dat jullie schrijven: “Wellicht tot een volgende reis”. We hopen dan weer met jullie “mee te reizen”. We wensen jullie een goede terugreis.
  5. THEO Haasnoot:
    29 september 2023
    Fantastisch om te lezen. Jammer, van de orka's. Zijn waarschijnlijk ergens heel erg van geschrokken!